søndag 14. januar 2007

Høyres linje frem mot valget

Jeg ble ganske overrasket da jeg så oppslaget i aftenposten, der Høyre tegner opp sin linje frem mot valget.

"Mer synlig politi og nulltoleranse mot narkotika er noen av Høyres grep før valget."


Det er godt å se at et parti som gjerne vil stå for individuell frihet, viser sitt sanne ansikt i god tid FØR valget.
Det gir iallefall noen muligheten til å våkne.

Å kriminalisere taperene i et sosialt problem, har enda til gode å fungere. En nulltoleranse mot narkotika har de allerede prøvd på andre siden av den store dammen.
Der sitter nå ca 2% av befolkningen i fengsel. En god del av dem for mindre narkotikaforbrytelser. Er det dette Høyre ønsker?

Dop er ikke bra. Men et forbud mot dop er enda værre, både for samfunnet og for brukerene.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Artig at du har blitt blogger Lars! Keep up the good work:)

Vi snakkes,
hilsen
Christoffer

Lars Mæhlum sa...

Hehe.
Tanken har vært der lenge, og nå er det kanskje på tide å ha et sted å henvise folk hvis de lurer på hva jeg mener? ;)

Anonym sa...

Bra bloggings!

Hilsen Erlend

fabelfisk sa...

Jeg fremholder fortsatt blogging og bloggdiskusjoner som den utløsende faktoren som gjorde meg aktivt interessert i politikk. Så fortsett å blogge :D

Lars Mæhlum sa...

Jeg begynte vel å blogge som en konsekvens av at jeg ble politisk aktiv. Fant ut hvis jeg først skulle engasjere meg for noe, må det gjøres skikkelig.